Social media

We hebben lang getwijfeld of we ook actief zouden worden op de sociaalnetwerksites.
Zoals bij veel zaken bieden Facebook, Twitter, Google+ en andere social media zowel voor- als nadelen.

Uiteindelijk hebben wij vooral de voordelen ingezien:

  • verdere verspreiding van de naambekendheid van het Zorghuis. De mensen die ons nodig hebben moeten weten dat we bestaan en daarvoor dienen we alle middelen in te zetten
  • publiciteit maken voor de vele initiatieven die her en der georganiseerd worden ten bate van het Zorghuis. De sociaalnetwerksites zijn de uitgelezen kanalen om die activiteiten snel en overal kenbaar te maken
  • regelmatig onze oproep voor financiële steun voor het Zorghuis herhalen. Steeds en overal leggen we er de nadruk op dat we voor ongeveer 75% van onze werkingskosten afhankelijk zijn van giften. Dit is een kwestie van overleven voor ons sociaal project!
  • onze vrijwilligers en sympathisanten nauw betrekken bij het reilen en zeilen van het Zorghuis. Veel vrijwilligers maken reeds gebruik van de social media. Het is ook een manier om nieuwe collega’s te overtuigen iets te komen doen in en voor het Zorghuis

Er zijn duidelijke afspraken gemaakt dat de privacy van onze gasten steeds dient gerespecteerd te worden. Dus geen tweets of posts over het verblijf en de zorgen van de mensen voor wie het Zorghuis opgericht werd, namelijk de kankerpatiënten die er alleen voor staan tijdens de moeilijke dagen van de oncologische behandeling.

Gelukkig kunnen we rekenen op onze bestuurder Christophe die zijn ervaring met de social media wil delen met het Zorghuis. We danken hem voor zijn engagement!

We zijn ervan overtuigd dat onze pagina’s op Facebook en Twitter een nieuwe fase inluiden in de verdere groei van het Zorghuis.

We willen dan ook alle geïnteresseerden uitnodigen om 


ons leuk te vinden op Facebook         

met ons te tweeten op Twitter          

     

“Het is een kleine stap voor elk van ons maar een grote stap voor het Zorghuis!”